Hondentrefweekend 2009

Het nieuwe camperseizoen van 2009 gaat bij ons van start met het “hondentrefweekend”.

Camperveld op Erkemederstrand

Op vrijdag 27 maart rijden we om 12.30 uur weg en arriveren even na tweeën op camping Erkemederstrand in Zeewolde (http://www.erkemederstrand.nl/)

Er staan al heel wat campers als we arriveren. We worden hartelijk verwelkomd door Jeanette, dus dat is een leuk begin. Onze hond voelt dat dit weekend voor haar bestemd is want ze springt dolenthousiast tegen Jeanette op (iets wat ze normaal niet doet hoor……!!!!!).

We zoeken een plek voor de camper en maken dan een wandeling naar het strand. Er is hier een groot hondenstrand, ideaal voor elke hondenbezitter. In de loop van de dag arriveren de laatste deelnemers.
Aan het eind van de dag komen Lieke en Simonne langs om geld op te halen voor gas voor de kachels in de tent. Want jammer genoeg zijn de temperaturen zeer laag.

’s Avonds zitten we gezellig bij elkaar in de tent.  Iedereen neemt de eigen wijn, bier of fris mee, evenals de eigen stoelen en tafels.

Oude bekenden ontmoetten elkaar en nieuwe mensen maken kennis met andere camperaars en hondenbaasjes. Gespreksstof genoeg. Als het niet over campers en vakantie gaat, gaat het wel over honden. Twee onderwerpen waar je nooit over uitgepraat raakt.

De volgende dag begint met regen. Het ziet er troosteloos uit, maar tegen elven, klaart het toch een beetje op.
Gelukkig maar, want op dat tijdstip staat een wandeling gepland. Hondenbazen zijn uiteraard stoere mensen, die gewend zijn door weer en wind met de hond op pad te gaan. Iedereen staat dan ook op tijd klaar in regenjas of met paraplu. Er zijn zelfs honden met een regenjas. Honden met paraplu hebben we niet gesignaleerd.

We maken een wandeling van ruim 2 uur langs het strand en door het bos. Tussendoor springen verschillende honden in het water en enkele nemen een duik in de sloot.

Even na enen zijn we weer terug en is het tijd voor het middagmaal dat iedereen in eigen camper nuttigt.

En jawel hoor, na het eten komt de zon door en wordt het alsnog een stralende middag.

De honden spelen heerlijk met elkaar en er ontstaan zo hier en daar verschillende hondenvriendschappen. Tennisballen gaan van bek to bek en schooien kunnen de meeste viervoeters als de besten.

De baasjes genieten ook van dit heerlijk zonnetje. Wij hebben ons koelkussen nog laten zien en omdat onze hond er niks aan vind dit verkocht aan Jeanette. Waar zo’n weekend al niet goed voor is.

Om zes uur staat het buffet klaar in de tent en schuift iedereen weer aan met eigen stoel en tafel. Het eten ziet er heerlijk uit en smaakt uitstekend. De kachels branden weer lekker en iedereen vermaakt zich prima.

De volgende dag gaat iedereen zijn eigen gang. Er wordt gekletst gewandeld, opgeruimd en ingepakt.
En zo zachtjes aan is het tijd om weer naar huis te gaan.  We hebben ons prima vermaakt op dit uitstekend georganiseerde weekend. En onze hond…..die kan geen WAF  meer zeggen. Die is bekaf en ligt te snurken en te dromen in haar mand.  Trisha heeft genoten evenals alle andere honden en wij ook.
En natuurlijk komen we volgend jaar weer !