Laatste blog

Maandag 27 november

Als we wakker worden regent het. We doen alles maar lekker op het gemak. Na de koffie gaan we Oberhausen nog even in, omdat we een paar winkels willen bezoeken, onder andere Kaufland. We willen wat sterke drank en wijn meenemen en nog wat andere spulletjes.

Het is erg druk en het ziet er naar uit dat we geen plek voor een camper kunnen vinden. We willen net door rijden als we vlak naast een boom een ruime plek zien, waar we kunnen staan. Soms moet je gewoon geluk hebben. Het winkelen neemt de nodige tijd in beslag maar dat maakt niet uit met dit weer. Het regent nog steeds en komt met bakken de hemel uit.

Hieronder nog een laatste foto van de kerstmarkt.

Halverwege de middag rijden we Nederland weer in. Vrijdag krijgen we de sleutel van ons appartement, dus we gaan de komende dagen de laatste zaakjes regelen en enkele woonwinkels bezoeken. We overnachten in Eindhoven, waar we eerder hebben gestaan.

Dinsdag 28 november t/m vrijdag 1 december

De rest van de week werken we nog wat laatste zaken af en gaan nog naar een paar woonwinkels. Op woensdag, oppasdag en ook nu weer wasdag bij onze dochter. Op vrijdag 1 december 2017 komt dan eindelijk het moment dat we de sleutel van ons appartement in ontvangst nemen.

We hebben vijf weken huisloos rondgetrokken en gaan nu nog twee tot drie weken in de camper slapen, omdat je in een leeg huis lekker kan werken.

De camper kunnen we vlakbij parkeren. Omdat het winter is zitten we wel met een stroomtekort. De zonnepanelen laden niet genoeg op.

We hebben al verschillende keren bij Mobildrôme in Roosendaal gestaan.

We mogen echter ook elke nacht bij Peter Broos in Hoogerheide staan. Hier is service, stroom, water en wifi. We hebben dit even gevraagd en mogen hier de komende weken elke nacht staan als dit nodig is. Hij zorgt dan dat er plaats is. Wat een service.

Het is een prima bedrijf. Hij heeft naar volle tevredenheid een dakluik en een schotel op onze camper gemonteerd.

Als we stroom genoeg hebben staan we soms ook op de camperplaats in Bergen op Zoom.

Een week voor de Kerstdagen zullen we ons tijdelijk onderkomen op wielen weer verruilen voor een vaste woonstek en daarom stopt hier dit verslag

Tot een volgende reis.

Wij wensen iedereen Prettige Kerstdagen en een goed, gezond en reislustig 2018.

Oberhausen

Vrijdag 24 november

We blijven hier nog tot na de koffie, daarna de camper verzorgen en afscheid nemen. We rijden naar de Lidl om boodschappen en daarna naar Stramproy om de papa en mama van Yara te bezoeken. Dit is een beetje onverwachts dus we brengen even een bliksembezoekje met de bedoeling dit later nog een keer over te doen. We zullen vast nog wel een keer op deze camperplaats belanden. We worden hartelijk ontvangen door Marion, het vrouwtje van Leo en Laila. Laila herkent haar eigen dochter niet in onze Yara en ziet haar meer als concurrente en laat dat ook duidelijk merken. Wie weet staat haar pet de volgende keer wat beter. Papa Leo, die pas is gecastreerd is een stuk vriendelijker. Yara loopt heel de kamer door en snuffelt overal maar of ze het hier echt herkend, dat weten we niet. Een hond snuffelt nu eenmaal altijd. Marion is duidelijk wel heel blij haar pupje van toen nog een keer te zien, zeker omdat Yara herplaatst is. Wij vinden het ook fijn om zelf te constateren dat Yara uit een goed en warm nest komt.

We nemen ook hier afscheid en rijden naar Oberhausen, waar we vòòr de drukte willen zijn. Eigenlijk hadden we liever niet in het weekend willen gaan, maar het komt nu eenmaal zo uit en we zien het wel. Onderweg is het al behoorlijk druk en we staan een paar keer in de file. Op de P10 bij Centro vinden we gelukkig nog wel een plekje voor de camper. Het staat best aardig vol, maar er zijn nog genoeg lege plekken.

Als het donker is wandelen we naar de kerstmarkt en eten daar ook wat. Ook hier is het gewoon gezellig druk maar niet bomvol.

Zaterdag 25 november

Deze morgen wordt er waarschijnlijk veel drukte verwacht want een verkeersregelaar gaat naar iedereen die uit een camper komt toe om te vertellen dat we achterin langs het spoor op een rij moeten gaan staan. Hij is maar alleen en het kost hem duidelijk moeite iedereen in het gareel te krijgen.

Wij verkassen de camper en zien dat er intussen een aantal regelaars bijgekomen zijn. Sommige campers mogen nu aan de kant waar wij eerst stonden, wel blijven staan. Wij staan echter prima en wandelen naar de kerstmarkt. Ineens komt er iemand naar ons toe die denkt dat we wel van een camper komen, omdat we een hond bij ons hebben. Hij zegt dat we op een andere parking verder weg moeten gaan staan.

Dit zou ok zijn, als als iedereen dat moet en als ze dat gelijk hadden gezegd. Het komt nu een beetje raar over. We wandelen dus maar tien meter terug en gaan daarna langs de andere parkeerregelaars verder. Die zeggen niks en alle campers blijven ook gewoon staan. Zo te merken weten ze zelf niet wat de bedoeling is. Het gaat er ook wat chaotisch aan toe.

We lopen verder en lopen een rondje door het winkelcentrum. Andere keren dat we hier waren was dit verboden voor honden, maar nu mogen ze wel naar binnen. Het is nog vroeg en nog niet zo druk. Ook hier binnen is alles al in kerstsfeer en omdat het gisteren Black Fryday was zijn er het hele weekend kortingen. We wandelen terug over de kerstmarkt en lunchen daar met een broodje worst.

Als we terug komen bij het parkeerterrein zien we dat bijna alle campers op een rij staan. Het is ze dus toch gelukt. Het parkeerterrein  staan behoorlijk vol. Alle campers die nu aankomen worden doorgestuurd naar een terrein verderop. Het is wel grappig om dit allemaal te aanschouwen. ’s Middags maken we een wandeling in de natuur, want ook dat is van hieruit prima te doen. In de avonduren lopen we nog een keer over de kerstmarkt. Het is er behoorlijk druk. Er zijn vooral veel jongeren. Bij de skibaan is er live muziek.

Zondag 26 november

Op zondag is het winkelcentrum in CentrO gesloten. Nu blijkt het vandaag Totensonntag te zijn en is de kerstmarkt ook gesloten tot 18.00 uur. We denken dat het parkeerterrein wel leeg zal blijven vandaag.

Niets is echter minder waar. De auto’s stromen binnen. Hele gezinnen brengen vandaag een bezoek aan de Gasometer, waar een tentoonstelling plaats vindt. Wij verplaatsen de camper weer naar de ene kant, waar we internet hebben van cafe M.

’s Middags als we gaan wandelen met Yara, zien we dat er een hele lange rij staat bij de gasometer. Het waait erg en het is bijhoorlijk fris. Je ziet het ook aan de mensen die in de kou staan te wachten.

We wandelen verder en passeren de camperplaats aan de haven.

We lopen over de kerstmarkt weer terug.

Het ziet er doods uit. Alles is dicht.

Toch lopen er nog redelijk wat mensen rond. Je zal toch speciaal naar hier komen en dan ontdekken dat zowel de winkels als de kerstmarkt gesloten is. Sommige gezinnen met kinderen brengen maar een bezoek aan Sealife.

Terug in de camper kijken we op de website of er iets staat dat de kerstmarkt gesloten is, maar we kunnen niks vinden. Jammer is dat, want vooral buitenlanders komen dan voor niks.

’s Avonds bij het uitlaten van Yara, gaan we nog een klein stukje over de kerstmarkt. Het is er nu weer erg druk. Op de parking zelf staan nu nog maar weinig campers meer. Het weekend is weer voorbij. Wij blijven hier nog een nachtje  slapen en  gaan morgen ook weer verder. Het was een apart weekend met Black Friday en Totensonntag. Je moet het allemaal maar weten.

Limburg

Dinsdag 21 november

We drinken koffie in de keuken. Voor we het weten is de ochtend alweer nagenoeg voorbij.

Het weer is nog steeds niet optimaal.

We toeren wat rond en doen boodschappen. We komen terecht in Tongerlo, dit is wederom een plek aan het kanaal. Wat zijn er toch veel waters en watertjes overal. Hier overnachten we. Er is een stroompaal en er stond nog geld op van een vorige camperaar. Je ziet wel, we zijn als zwervers best goed gezind. Wij overleven het wel.

Tijdens het camperen en wandelen komen we soms leuke borjes tegen.

Met yara gaat het ietsje minder. Tijdens de regen is er een klit onder haar halsbandje ontstaan. (Later zullen we bij de dierenarts horen dat dit ook van een doorntje of een beet van een vlo kan komen).

Waarschijnlijk heeft ze daaraan gekrabd, want het ziet helemaal rood. We knippen een deel van de klit weg, maar het laatste lukt niet helemaal, want dan wordt ze helemaal wild. En het is een secuur werkje. En dat terwijl ze toch elke dag wordt geborsteld en gekamd, maar met die regen moet je toch extra alert zijn.

Woensdag 22 november

Het gaat gelukkig beter met Yara. We gaan vandaag naar de camperplaats in Weert.

Als we daar aankomen worden we allervriendelijkst ontvangen. We dachten dat het door de eigenaresse van de camperplaats was, maar nee het was een  vervangster, omdat de eigenaren naar Oberhausen zijn met de camper. Nou die vervangster doet het uitstekend.

Als we het terrein bekijken, komt er iemand aanlopen: “Hoi Kees en Loes van Camperikelen, dat klopt toch he?”. We kijken naar een bekend gezicht, maar moeten toch even nadenken. Was zijn eigen schuld, had hij zijn hoed maar op moeten zetten. Zijn vrouw komt er nu ook aan. Het zijn Johan en Sijdie, onze buren van het 40 jarig bestaan van de NKC-weekend. Wat leuk om hen hier weer tegen te komen. Jammer dat ze zo weer weg gaan. Ze gaan naar Valkenburg, waar ze afgesproken hebben met vrienden. Voor ze gaan, drinken we eerst nog samen koffie. Dat even wordt iets langer, want het blijkt weer net zo te klikken als toen.

’s middags wandelen we naar het centrum van Weert. Dat is goed te doen. Het is een leuke stad zo te zien, dus ook weer een plek om met beter weer eens naar terug te gaan.

We komen nog een paar zwarte Pieten tegen. Die lopen ook overal rond nu. Jammer dat ze onze camper nog niet hebben gevonden, want we zijn toch best zoet geweest. Het is natuurlijk ook lastig want we verplaatsten steeds. Daarna drinken we koffie buiten in de zon. Wat een heerlijk weer is het vandaag.

’s Avonds krijgt Yara ineens weer erg last van dat wondje in haar hals. Ze weet van gekkigheid niet wat ze doen moet en kruipt uiteindelijk weg in een hoekje achter de voorstoel. Omdat ze steeds wil krabben, krijgt ze een t-shirt aan. Haar koppie door een mouw, zodat ze niet bij de wond kan komen met haar poot.

Morgen maar even naar de dierenarts gaan. Nu alvast even googelen en informeren waar we terecht kunnen.

Donderdag 23 november

Vandaag zijn de weergoeden wat minder gezind. Het waait enorm en af en toe valt er wat regen.

Dus maar wat dingen afwerken, zoals kijken voor de tv en internetaansluiting en de blog bijwerken en een afspraak maken bij de dierenarts. Hier kunnen we pas vanmiddag om drie uur terecht. Yara voelt zich nog niet echt lekker. Het wondje kan pas echt genezen als die prop daar weg is.

’s Middags is het droog en wandelen we lekker een eind met Yara, dan is ze even afgeleid.

Daarna fietst Kees met haar naar de dierenarts. Heel toevallig dezelfde als waar ze als puppy ook is geweest. Ik zag gisteren al op facebook da we vlak bij haar geboorteplek zitten. Wij hebben Yara van een ander gezin overgenomen, dus zijn daar nooit geweest. Wel heel erg toevallig allemaal. Morgen gaan we even kijken bij de papa en mama van Yara.

De dierenarts is erg aardig en maakt de wond weer vrij. Nu moet er elke dag zalf op en dan zal het vast weer snel genezen.

’s Avonds lekker Robinson kijken en zo is er weer een dag voorbij. Gaat toch allemaal best wel snel.

België

Zondag 19 november

Vandaag gaan we België in. We komen langs de camperplaats in Brecht en gaan daar even heen. Best leuk om wat plekken te bekijken. Het is een plaats in een park bij het gemeentehuis met gratis wifi. We drinken hier even koffie en rijden dan weer verder.

We rijden daarna naar Grobbendonk en maken hier een wandeling langs een paar aparte bomen met gezichten.

De stroompalen zijn hier defect en die hebben we nu nodig. In de zomer staan we nooit aan de stroompaal, maar nu in wintertijd kijken we meer tv en de zonnepanelen laden minder stroom bij. Het is ook een beetje een rommeltje dus we rijden door naar Neerpelt. Als we daar aankomen staat er niemand. Zodra wij er staan komen er gelijk nog een paar campers aan. Zij komen hier voor het eerst en konden het niet vinden. Het is ook wat raar want je moet een stukje over een fietspad rijden. Wij zijn een aantal jaren terug een paar keer hier geweest, maar er is intussen wel een en ander veranderd. Er is nu een betaalautomaat. Helaas komt er hier geen water uit de kraan. Wel is er stroom, maar die moet je weten te vinden. De stopcontacten zitten verstopt onder een putdeksel. Ook nu komen de buren kijken hoe dit werkt.

Maandag 19 november

We doen vandaag alles op het gemak. Het is een druilerige dag met veel regen, dus op het gemak ontbijten, koffie drinken, wat foto’s uitzoeken en relaxen. Na de lunch rijden we verder en gaan om boodschappen.  Om half vier gaan we naar onze Belgische campervrienden in Hamont.

We worden hartelijk ontvangen door Huub en Bep. Onze watertank en flessen worden gevuld en ook hier weer gratis stroom en wifi. Wij krijgen een perfecte maaltijd voorgeschoteld en we kletsen heerlijk bij. Het gaat over hobby’s, dieren en kleinkinderen, maar vooral over camperreizen.

Sinterklaas

Zaterdag 18 november

Wat gaan we vandaag doen. Kees is ietsje opgeknapt, maar niet helemaal. Ik loop nog niet ver. Via whats app horen we dat onze dochter met kindertjes naar de Sinterklaasintocht gaat.

Het lijkt ons ook wel leuk om daarheen te gaan, maar ver lopen en lang staan zien we niet echt zitten. In de camper hangen raak je ook snel beu. Kees komt op het sublieme idee om de camper bij de haven te parkeren. Kunnen we vanuit de camper toekijken.

Het is nu nog lekker vroeg dus kunnen we daar vast staan. En zo rijden we weer terug naar Bergen op Zoom, dit keer naar de haven. Er komen al meer mensen aan, maar we kunnen nog een mooi plekje vinden. We drinken hier koffie en eten een paar boterhammen met zicht op de haven, waar alles in gereedheid wordt gebracht.

Na het eten komen onze dochter en kleindochters. Vanuit de camper en vanaf het dak zien we de stoomboot dichterbij komen.

Het is erg leuk om dit een keer zo mee te maken.

Opa gaat later nog even om de sint langs te zien komen en filmt nog een en ander.

Na deze leuke middag rijden wij naar Roosendaal en parkeren bij Mobildrôme. Er staan nog twee andere campers. We hebben hier stroom en wifi.

Kees monteert het filmpje op de laptop en ’s nachts wordt het op youtube geplaatst. De wifi onderweg is altijd een stuk trager dan thuis. Dit lukt en zo kunnen de kleine meisjes nog tig keren naar zichzelf en de Sint kijken.

Posted in Bloggen | Leave a comment

Wat werk verrichten en lanterfanten

Woensdag 14 november

Vandaag dus weer even oppassen op onze driejarige kleindochter. Daarna even langs bij de oudste van de familie, mijn moeder, ouwe oma. Ze schelen 90 jaar. Vier generaties met steeds 30 jaar ertussen. Nu weet je vast hoe oud onze dochter is en hoe oud ik ben. Simpel toch. Hoe breng ik mijn tijd door, stom kletsen op een blog, foto’s uitzoeken, foto’s verkleinen, foto’s invoegen en proberen iets interessants te schrijven. Yara helpt me soms.

’s Middags gaan we weer naar de camperplaats in Bergen op Zoom. Kees gaat filmen en ik krijg gezellig bezoek van ex-buuf maar nog wel trouwe vriendin Jolanda. We kletsen weer even lekker bij. Hier hebben we geen enkele moeite mee. Yara is deze middag een beetje ziek en spuugt diverse keren.

Donderdag 15 november

Vandaag moeten we nog naar de keukenwinkel. Dit neemt de nodige tijd in beslag, vooral omdat er vorige week nogal wat mis is gegaan. Daarna is het wachten tot de keukeninmeter langs komt. Deze komt pas eind van de middag. We nemen weer even een kijkje in ons nieuwe onderkomen.

We besluiten hierna om maar in Bergen te blijven. Kees heeft wel zin om ook vanavond te gaan filmen. We wilden eerst al een stuk rijden, omdat we dit weekend naar Valkenburg gaan voor een campertreffen. We zouden dan op vrijdagmorgen naar de kerstgrot gaan. Helaas wil mijn knie nog steeds niet erg lopen, dus voor mij geen grot. We willen er toch wel heen gaan, want het is wel altijd gezellig om andere camperaars te zien en samen te gaan eten.

Vrijdag 16 november

Vandaag staat Valkenburg op de planning. Een superleuk weekend van de Vrije camperaars. Kees voelt zich vandaag beroerd, heeft het virusje van zijn kleindochters overgenomen en ook ik voel me niet optimaal. We twijfelen een poosje wat te doen, maar omdat we nog een verhuizing voor de boeg hebben, zeggen we af. We vinden dit heel jammer, want het zou een leuke afwisseling zijn.

We rijden naar een rustige plek in Kalmthout om wat te lanterfanten en te niksen.

Tussendoor even Yara uitlaten en snel wat foto’s schieten van de prachtige natuur hier. Yara is ook nog steeds niet helemaal fit. Dit is de eerste dag dat het niet leuk in de camper is.

Maar dit is wel een plek om een keer terug naar toe te gaan als we wat fitter zijn.

En weer terug

Dinsdag 13 november

De blog is niet zo heel interessant meer, want we moeten weer terug om de laatste zaken voor de keuken te regelen. En omdat we dan toch in de buurt zijn gaan we gezellig oppassen. We hadden vooraf allerlei plannen, misschien nog even naar het zuiden rijden, maar het was al snel duidelijk, dat dat er niet in zat. Eventueel nog een rondje Nederland, waarbij ook Friesland ter sprake kwam. Zelfs zover komen we niet. Het is dus geen spectaculair reisverslag aan het worden.

Het is nu meer een beetje heen en weer schrijven. Op het gemak gaan we dus eerst terug naar Zeeland. We maken een ommetje langs

de Loonse en Drunense Duinen om te wandelen. Helaas zak ik gelijk weer door mijn knie om aan te geven dat die nog rust wil. Kees gaat alleen met Yara wandelen. Het is een prachtig gebied met een loslooproute voor honden.

Tja en ik, ik kijk naar de herhaling van de laatste aflevering van dokter Tinus. Ik heb nog gevraagd of hij naar mijn knie wilde kijken, maar het was een herhaling en daarin kun je niks meer aanpassen helaas. Het is toch een maf iets hoor om midden in een prachtig natuurgebied een beetje tv te kijken in een camper.

We rijden weer verder en stoppen bij de vliegbasis Seppe.

Nog even een pauze stop aan de Oesterdam, waar we naast de bootjes, die voor wat licht zorgen, onze avondmaaltijd nuttigen. Hoe romantisch wil je het hebben.

De laatste stop is op de oprit van onze dochter.

Deze avond zitten we weer even in een gewoon huis.  Ja mensen, ik zei het al, de blog wordt een beetje eentonig.

Eindhoven

Maandag 12 november

Dankzij een tip van andere camperaars rijden we vandaag naar Eindhoven, waar deze week the Glow plaatsvindt. Er is een camperplaats op de P & R Meerhoven, waar je mag staan voor 3 euro per nacht. Voor vijftig eurocentjes kun je heen en terug naar het centrum met de bus. Als we aankomen staan er drie campers. In de loop van de dag arriveren er meer, zodat de camperplek ’s avonds helemaal vol staat.

Het is een ruime plaats en je staat hier lekker rustig, ver weg van de drukte. Yara kunnen we hier prima uitlaten. Die kan even lekker rennen en spelen totdat ze heerlijk moe is.

Even na zessen gaan we naar de bus. Deze rijden om de vijf minuten en zitten tjokvol. De zitplaatsen zijn klein en de staruimtes worden volgepropt. De rit duurt tien minuten. Na lange tijd niet gebust te hebben, is dit weer een hele eraring. Het lijkt of de mensen dwars door je heen kijken en contact maken is nagenoeg onmogelijk. Toch is het wel ideaal om zo naar de stad te gaan.

Het is even zoeken waar we moeten zijn. Blijkbaar moeten we gewoon door de tolpoortjes lopen om in het centrum te belanden. Eerst maar een puntzak frites kopen voor we op pad gaan.

De lichtshows zijn prachtig om te zien, vooral de verlichte flat trekt veel bewondering.

De route is echter best lang, namelijk 6 km. Het lukt ons ook niet om een stuk af te snijden omdat we dan waarschijnlijk verdwalen. Nu lopen we normaal met gemak deze afstand, maar ik (Loes) heb momenteel problemen met mijn knie. Met een brace loop ik makkelijk een aantal kilometers, maar zes met de avondkou blijkt later toch iets te veel. De app, die aangeeft waar we zitten, werkt helaas niet.

Al met al is het wel een belevenis om dit een keer mee te maken.

Oirschot en Veghel

Vrijdag 10 november

Vandaag gaan we naar de camperplaats in Oirschot. We waren al eerder van plan hier heen te gaan, maar het is er nog steeds niet van gekomen.

We zijn best moe en willen even lekker uitrusten van alles in een natuurlijke omgeving. We brengen deze dag dan ook lekker rustig door. Beetje relaxen, wandelen en internetten.

Zaterdag 11 november

Ook deze dag houden we nog even rust. We wandelen naar het centrum, dat al behoorlijk in Kerstsfeer is. Bij avond zal het er hier al erg sfeervol uitzien. Veel foto’s hebben we niet gemaakt.

Zondag 12 november

We nemen afscheid van deze camperplaats, waar het nu erg rustig was. We gaan hier zeker nog eens een keer in de zomertijd terug naar toe. Dan liggen er ook veel bootjes, aldus de bewoners van Oirschot. We gaan op bezoek bij Giely en Wil, die ook gek zijn van camperen. We kennen ze dan ook van diverse campertreffens. Ze wonen net in hun nieuwe bungalow, waar ook nog het een en ander aan moet gebeuren. Veel om bij te kletsen dus. Zoveel, dat we vergeten zijn om foto’s te maken, kun je nagaan hoe gezellig het was. Je kunt hun trips vinden op de website http://www.crazy-horse.nl/cms/

Aan het eind van deze dag rijden we naar de camperplaats in Veghel.

Maandag 12 november

We beginnen met een wandeling door Veghel. Mooie plaats met een echte waterval. Het lijkt wel of we in Frankrijk zijn beland. Daarna rijden we naar Eindhoven.

Belangrijke verjaardag en inrichtingsklussen

Dinsdag 7 november

We hebben heerlijk geslapen in Vianen. We wandelen met Yara en ontbijten op het gemak en gaan dan naar ouwe oma, die vandaag 94 jaar wordt. Echt feesten doet ze niet, maar eigen familie ziet ze wel graag langs komen. Deze dag staat dus in het teken van haar verjaardag.

We slapen die nacht bij onze dochter op de oprit. Perfecte cp, inclusief stroom, wifi, maaltijden en douche. En weer even gezellig gespeeld met de kleinkinderen.

Woensdag 8 november

Vandaag gaan we kijken voor een vloer en een keuken. Tussendoor gaan we naar het recreatiegebied ‘de Heide’ voor de dagelijkse lange wandeling.

Voor de vloer mogen we enkele planken mee nemen naar de opslag om te kijken of ze staan bij onze bank. En zo komen we ook deze dag weer door.

We parkeren de camper voor de nacht op de camperplaats aan de boulevard in Bergen op Zoom.