Korte trips 2004

Utrecht – Volendam – Amsterdam

Camping Eijkelenburg

Ha, eindelijk….. we hebben een camper en gaan onze eerste uitstapje maken. Een tijdje geleden hadden we kaartjes gekocht voor het TROS-feest in de ArenA, dus dat hebben we maar gecombineerd. We zijn op donderdag weggegaan en hadden dus nog geen enkele camper-ervaring. We gingen eerst naar Utrecht, waar we wat rondgekeken hebben. Wat een zicht heb je vanuit zo’n camper… tja dat was allemaal nieuw voor ons. Tegen de avond gingen we een camping zoeken, maar dat viel tegen. Op heel veel campings in de provincie Utrecht mogen geen honden. Uiteindelijk vonden we camping Eijckelenburg in Maarn waar onze viervoeter wel welkom was.

VolendamDe dag daarna zijn we naar Volendam gereden. We hadden wel eens van camperplaatsen gehoord, maar hoe en waar je mag staan wisten we niet. Bij Volendam hebben we onze camper geparkeerd op de parkeerplaats de Pieterman aan het IJsselmeer. Daarna gingen we Volendam bezoeken. We waren er nog nooit geweest. Toen we daar over de dijk liepen zagen we ineens Jan Smit lopen. Niet dat hij ons zag….. maar dat maakt niet uit. Toen we terug kwamen bij het parkeerterrein stonden er ineens meer campers en we vroegen aan diverse mensen of je hier mocht overnachten. We kregen als antwoord dat het werd toegestaan. Dat werd dus onze eerste nacht met de camper op een parkeerplaats. Alweer een nieuwe ervaring. Op vrijdag hebben we weer wat rondgetoerd en zijn daarna naar de Gaasper Camping in Amsterdam gegaan. Vlak bij de camping is een metro-station. We gingen er al op vrijdag heen,Op de Dam in Amsterdam omdat het 2 dagen voor Pinksteren was en we bang waren dat het anders vol zou zijn. Dit viel erg mee. Op deze camping komen mensen uit allerlei landen om Amsterdam te bezoeken. Bij de camping ligt een heel groot park, waar we fijn konden wandelen met onze hond. Ook zijn we met de metro naar het centrum van Amsterdam gegaan. Op zondagavond gingen we eveneens met de metro naar de ArenA voor het TROS-feest. Op Tweede Pinksterdag zijn we nogmaals naar het centrum gegaan, daarna nog een wandeling met de hond gemaakt en toen zat onze eerste camperreis erop.

Strand DishoekZeeland – Zoutelande

In juni zijn we nog een zonnig weekendje naar Zoutelande gegaan naar camping de Meerpaal.
Hier hebben we heerlijke strandwandelingen met de hond gemaakt. De hond mag daar namelijk op het strand. Verder een beetje de camper uitgeprobeerd en nog een wandeling naar het dorp gemaakt. De camping ligt tegen Zoutelande aan.

Antwerpen – SailZeilboten op de Schelde

Via een campernieuwsbrief kwam het idee binnen om naar de Sail in Antwerpen te gaan. Deze begon al op donderdag. Wij konden die dag nog niet weg en zijn pas op zaterdag ochtend weggegaan. Op de camperplaats aan de Schelde, waar vaak campers staan, konden we niet komen. Dit was allemaal afgezet ivm de boten die daar afgemeerd lagen. We hebben de camper maar op een andere parkeerplaats bij de jachthaven gezet. Daarna zijn we gaan kijken naar het vertrekken van de vloot. Prachtige oude zeilboten waren er te zien. Verschillende boten mocht je vooraf betreden om deze te bezichtigen. We hadden een mooie plaats vooraan en konden zo alles goed zien. De boten vertrokken met het nodige getoeter en kanonschoten.

Nadat alle boten waren vertrokken gingen we terug naar onze camper. Na het eten gingen we nog een stukje Antwerpen in, waarbij we merkten dat we vlak bij de rosse buurt van Antwerpen waren gestationeerd. We hebben daarna een wandeling langs de Schelde gemaakt om te zien of er al andere campers langs de kaaien stonden. Daar stonden er inderdaad al weer een aantal. We zijn door de stad terug gewandeld en alsnog naar de kaaien gereden.
Op zondagochtend hebben we de bekende Vogelenmarkt van Antwerpen bezocht.

België – Luxemburg (een weekend vol belevenissen)

In juli zijn we nog voor een lang weekend (vanaf donderdag) op pad gegaan.
We gingen eerst naar La Roche in de Belgische Ardennen. Het viel daar wat tegen, dit kwam ook omdat het erg druk was. We konden nauwelijks de camper kwijt om het dorpje te bezoeken en ook de campings waren erg vol. En de camperplaats die er zou moeten zijn, was afgesloten met grote rotsblokken. We zijn daarom doorgereden naar Bastogne, waar we op een parkeerplaats hebben overnacht. De volgende dag gingen we naar Luxemburg. We hebben daar wat rondgetoerd en ook hier hadden we hetzelfde probleem. Er was bijna geen parkeerplaats te vinden voor de camper. We zijn naar het bos gereden voor een lekkere wandeling. De camper hebben we aan de rand van het bos geparkeerd. We maakten een leuke tocht langs bomen, rotsen en riviertjes. Toen we bijna bij de camper terug waren, kwamen we een paar mensen tegen, die in onze ogen nogal gek deden. Toen we dichterbij kwamen bleek dat ze omringd waren door een zwerm bijen. Ze sloegen aan alle kanten om zich heen en gilden. Wij bleven staan om niet in die zwerm terecht te komen. Even later waren die mensen bij ons. Ze waren op allerlei plaatsen gestoken. Een man had een klein hondje bij zich, dat ook onder de wespensteken zat. Het beestje lag er voor dood bij, maar ademde nog. Ze namen het dier mee naar een riviertje vlakbij, maar of dat nog zin heeft gehad, weten we niet. We vreesden het ergste. Voorzichtig liepen we terug naar de camper. Het was de bedoeling om daar nog wat brood te nuttigen, Echternachmaar dat durfden we niet meer aan.
Het had ons toch wel behoorlijk aangegrepen, want dit had ons ook kunnen overkomen.

Wij hebben nog wat verder rondgekeken in Luxemburg en in Echternach rondgelopen. Rond vier uur gingen we naar de camperplaats bij Heiderscheid van camping de Fuussekaul, waar we de nacht hebben doorgebracht.

De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt in “Klein Zwitserland”. We hebben onszelf maar goed ingespoten met muggenspul, maar of dat ook tegen bijen helpt?Klein Zwitserland De omgeving was daar prachtig. Dit keer ging de route via nauwe rotsspleten en om het allemaal nog avontuurlijker te maken, begon het hevig te onweren. Het werd steeds donkerder, dus zijn we maar terug gegaan, voordat we in een stortbui terecht kwamen. We gingen daarna naar België. Op de camperplaats bij de Fuussekaul hadden we van mensen de tip gekregen om de camperplaats in Hamoir te bezoeken. Onderweg kregen we weer te maken met regen. Geen beetje… nee het viel met bakken uit de hemel. Het water spoelde over de weg en hier en daar leek de weg meer een rivier. Diverse automobilisten zagen het niet meer zittem om verder te rijden en hadden hun auto langs de kant van de weg gezet.We zagen het zonnig in, want op deze manier merkten we dat onze camper toch kurkdroog bleef. Dat is toch wel weer een opluchting. Toen we bij het dorp kwamen, hebben we als nog onervaren camperaars onze camper neergezet op de eerste plaats voor campers die we tegenkwamen. Er was ruimte voor 4 campers. We hebben daar gegeten en toen we daarna met de hond op pad gingen, Afgebroken takzagen we een veel grotere en betere camperplaats. Waar dat wandelen met de hond al niet goed voor is. Wij dus verhuizen. We hebben nog even buiten kunnen zitten en daarna begon het weer te regenen. Na een tijdje gingen we naar bed en ’s nachts begon het heel hard te waaien. Rond 2 uur werden we wakker van een hevig gedreun. We gingen naar buiten en zagen dat er een grote tak van de boom was afgebroken. Deze was net naast onze camper terecht gekomen. Oef…..We probeerden foto’s te nemen voor het geval er schade zou zijn, maar dat lukte niet erg in het donker. Lekker slapen onder die boom konden we niet meer, dus hebben we de camper naar het midden van het terrein gereden. We zagen nu dat er bij onze buren ook een stuk tak op het dak lag, maar die sliepen gewoon verder. Wij stonden nu in het midden, ver van de bomen verwijderd en zijn ook maar gaan slapen. De volgende dag zagen we de neergekomen tak liggen. Iedereen begreep gelijk, waarom we verhuisd waren en de verhalen kwamen los. In de ochtend de camper weer netjes aan de kant gezet. Daarna gekeken of er schade was en gelukkig er was niets te zien. Zelfs geen schrammetje. De regen was intussen gestopt, de wind was gaan liggen, dus we hebben er nog maar een gezellige dag van gemaakt.

Moezel – Luxemburg

Aan de MoezelIn september zijn we nog een lang weekend weg geweest. Dit keer naar de Moezel. Hier hadden we al zo veel over gehoord. Daar moet je met een camper gewoon een keer naar toe. Een camperplaats zoeken was niet zo moeilijk. Elk dorp heeft er minstens één. En ze waren allemaal nog behoorlijk vol ook. De eerste nacht hebben we gestaan op een camperplaats in Kinheim. Dit dorpje hebben we nog even bezocht, maar er was niet zo veel te beleven. De volgende dag zijn we langs de Moezel gereden tot aan Cochem, een druk bezochte plaats in de Moezel. Het viel niet mee om een parkeerplaats te vinden. Op een terrein voor bussen stonden een aantal campers geparkeerd, er was nog plaats vrij en we gingen erbij staan. Gelukkig kwam de politie langs toen we er nog in zaten. Hij vertelde ons dat we hier een boete voor konden krijgen en verwees ons naar een parkeerplaats een stukje verderop. CochemHet was een plekje dat vanaf de grote weg moeilijk was te vinden. Er was plaats en we stonden dicht bij het centrum. Een goede afloop dus dankzij een aardige agent.
Daarna hebben we rondgewandeld in Cochem. Het is een mooi stadje. Daarna weer terug gereden langs de Moezel. Het viel ons op dat er af en toe meer campers reden dan gewone auto’s. Je kreeg bijna een lamme arm van al dat zwaaien. Maar wel gezellig natuurlijk
Half de middag hebben we onze camper geparkeerd op een camperplaats bij Alf. ’s Middags hebben we wat rondgekeken in het dorpje. Een klein oud dorpje met een mooi kerkje, waar we wat rondgekeken hebben. ’s Avonds hebben we nog een lange wandeling langs de Moezel gemaakt tot we bij een volgende camperplaats kwamen. Daar hebben we even rondgekeken en zijn weer terug gewandeld. Het was intussen donker geworden, zodat we konden genieten van de lichtjes aan de andere kant van de Moezel en de verlichte boten die langs kwamen. Larochette
De volgende dag zijn we naar Luxemburg gereden. We hadden nog wat camping cheques en gingen daarom naar camping Birkelt in Larochette. Deze camping ligt bovenop een berg in een bos, waar je lekker kan wandelen. Vanaf deze berg heb je ook hier en daar een prachtig uitzicht op het in een dal gelegen dorpje Larochette en het daarboven gelegen kasteel. De camping heeft een zwembad met een koepel overdekking die met goed weer open gezet wordt. Na twee nachten zijn we weer verder getrokken, dit keer naar de camping in Echternacherbrück net over de brug bij Echternach. We zagen dat er in Echternach verchillende campers op de parkeerplaats stonden te overnachten. Wij stonden op de camping, maar het is altijd makkelijk om zulke dingen te weten.

Dagtrips

Tja en als je dan toch een camper hebt, maak je er gelijk maar wat dagtrips mee. Je hebt dan toch al alles bij je, zoals stoelen, koelkast en toilet. Makkelijker kan het niet.
Verder is het gemakkelijk dat je even koffie kan zetten en wat broodjes kan smeren in de camper. Ideaal dus.

Naar alle foto’s van deze trips