Korte trips 2005

Volendam-Amsterdam

In april kregen we bericht dat er ook dit jaar een muziekfeest in de ArenA werd gegeven. Omdat het vorig jaar wel goed was bevallen, besloten we er nog een keer heen te gaan. De opbrengst was deze keer bestemd voor Villa Pardoes.

De Arnena is heel goed te bezoeken vanaf de Gaasper camping in Amsterdam. Deze camping is echter vrij duur. We besloten daarom wederom een nacht naar Volendam te gaan. Toen we daar aankwamen zagen we dat we niet meer op de Pieterman konden staan. Jammer, maar helaas…… We wilden toch even Volendam bezoeken en reden verder op zoek naar een parkeerplaats. En ineens zagen we op een andere parkeerplaats, verderop in het dorp, allemaal campers staan. Het was er vrij druk, maar na even zoeken zagen we dat er nog een paar plaatsjes vrij waren. We hebben onze camper er bij gezet en zijn daarna Volendam ingegaan. Iedereen bleef staan voor de nacht, dus we hebben dat ook maar gedaan.

Vuurspuwer in de ArenA

De volgende dag gingen we richting Amsterdam op weg naar de Gaasper camping.
Op deze camping is wel altijd plaats, ook met Pinksteren, omdat er veel trekkers komen.
We zijn dit keer niet Amsterdam in gegaan. Wel hebben we heerlijk gewandeld in het natuurpark. ’s Avonds naar de Arena. We hadden prachtige plaatsen, bijna helemaal vooraan.

camperplaats KalkarDuitsland

Op vrijdag 15 juli gingen we naar Duitsland voor een paar dagen.
De eerste nacht hebben we doorgebracht op een camperplaats bij Kalkar.
Vanaf deze camperplaats kun je naar het dorpje Kalkar lopen.

De tweede nacht gingen we naar Gronau. Deze camperplaats ligt vlakbij de Dreiländersee.

Campereplaats Gronau

camperplaats Gronau
aan de Dreiländersee

Pad langs Dreiländersee

Goch

Camperplaats Goch

Half augustus zijn we nog een weekend naar Goch geweest.

We hebben daar wat in de omgeving gewandeld.

Antwerpen

In juli zijn we nog een dagje gaan toeren. Dit keer om een bezoek te brengen aan de satellietwinkel M-Sat in Axel om ons eens te orienteren in de wereld van tv in de camper.
Daarna gingen we naar de camperplaats in Hulst. Daar konden we niet terecht omdat het kermis was. We gingen door naar Antwerpen. Hebben daar overnacht op de Scheldekade ……. voor de laatste keer. Hier mag sinds kort niet meer worden overnacht.

Eifel

Van 5 tot 8 oktober hebben we onze eerste tocht met de nieuwe camper gemaakt. Eerst het weer bekeken en gekozen voor een tochtje naar de Eifel.
We hebben eerst wat rond gereden om het mooie gebied te bekijken. Daarna zijn we naar de camperplaats Freibad in Schleiden gereden. De campers staan hier op een rij langs de kant van de weg, vlakbij een kuuroord. Je kunt vanaf de camperplaats het dorp in lopen, waar onder andere een lange winkelstraat is. Verder kun je wandelingen maken in een mooi natuurgebied.

camperplaats Schleiden
camperplaats
Schleiden
Park vlakbij de camperplaats

Daarna gingen we op zoek naar een camping. We wilden de luifel eens helemaal uitdraaien en wat dingen uitproberen en verzetten. We kozen voor camping Wirfttal waar we met een campingcheque terecht konden. Toen we daar aankwamen zagen we dat we daar ooit, jaren geleden eens waren geweest. We hadden toen met een slagzin een weekend in een huisje gewonnen. Herinneringen van een vakantieweekend met drie kleine kinderen kwamen even terug. Het sneeuwde toen……. pfff… wat is dat weer al lang geleden. De camping zelf viel ons wat tegen.

De laatste nacht hebben we doorgebracht op camperplaats Kronenburg.

Camperplaats Kronenburg
camperplaats
Kronenburg
Stuwmeer Kronenberg

Trisha bij de dierenarts

We kwamen rond de middag aan op deze camperplaats. De camperplaats is iets veranderd.
Voorheen stonden de campers boven en nu moest je beneden staan.
Op een bord stonden wat mooie wandelroutes aangegeven.

We hebben de eerste dag niet veel gewandeld, want onze hond werd door de buurhond in zijn oor gebeten. Dit moest onder narcose worden gehecht.

Begin december zijn we naar Duitsland gereden om enkele kerstmarkten te bezoeken. Hier hebben we een apart verlag van gemaakt. Zie Kerstmarkten 2005.