Trips 2006

Westenschouwen

We hebben onze camper op 8 maart van stal gehaald, omdat onze dochter een prijs had gewonnen bij Mars. Ze mocht ter waarde van 2000 euro een droomwens uit laten komen. Ze gaf een feestje bij PapasTapas in Westenschouwen.
Wij hebben de nacht daarna doorgebracht op camping Duinoord en hebben er gelijk een leuk weekendje van gemaakt. De dag erop zijn we naar de Brouwersdam gereden om daar wat rond te kijken.

Naar het strand  Spaanse muziek en dans bij PapasTapas  Een paalhoofd  De Oosterscheldekering

Sauerland

Winterberg

Op donderdag 16 maart zijn we naar Sauerland gereden om nog een lang weekend te genieten van de sneeuw. We wilden nog graag een keer Winterberg bezoeken. Hier waren we ooit (31 jaar geleden) geweest tijdens een AVRO-rally.

camperplaats Winterberg

We gingen rond het middaguur van huis en kwamen tegen de avond in Winterberg aan. Midden in het centrum is een camperplaats. Er staat een stroompaal met 10 stroomaansluitingen. Dit terwijl er plaats is voor zo’n honderd campers.Het was niet druk, dus stroomaansluiting was geen probleem. De camperplaats kost 8 euro per nacht. Voor stroom betaal je 50 eurocent per drie uur.

Wandeling bij WinterbergHuis onder de sneeuw in Winterberg

’s Avonds zijn we Winterberg nog ingelopen. Er lagen overal nog bergen sneeuw langs de kant van de weg.
De volgende morgen hebben we een prachtige wandeling gemaakt in de bossen.

Willingen

Winkelstraat in WillingenDaarna zijn we via een mooie route naar Willingen gereden. Onderweg hebben we genoten van de mooie witte landschappen. We hebben overnacht onderaan de ski-piste in Willingen. Er stonden nog een paar campers. Echt druk was het niet. Ook op de ski-piste was het niet overweldigend druk. Het centrum van Willingen is niet ver lopen, dus hebben we de lange winkelstraat van Willingen bezocht.

De volgende dag (zaterdag) kwamen er vanaf halfnegen auto’s aanrijden en ook nog enkele campers. Rond het middaguur was de parkeerplaats ver vol. Bij de ski-lift stonden hele rijen mensen te wachten. Het was erg mooi om al die skiënde mensen vanuit de camper te bekijken.

De skipisteTrisha moet even poserenOmdat we ook zelf even de benen wilden strekken zijn we met labrador Trisha de skiheuvel opgelopen. Het pad loopt tussen verschillende ski-pistes door. Het was een lekkere klim, waarbij we alle calorietjes die we tijdens het bezichtigen van de skieërs hebben genuttigd weer kwijt konden raken. Trisha vond de sneeuw helemaal geweldig en rolde er af en toe helemaal doorheen. Het uitzicht vanaf boven was adembenemend. Toen even later de zon ook nog door kwam, was het sprookje helemaal volmaakt. Een prachtige ervaring.

’s Middags zijn we weer terug gereden naar Winterberg omdat….. ons toilet geleegd moest worden. Dit was nergens mogelijk daar in de buurt. Hadden we eerder moeten bedenken, maar ja daar hadden we nu niks meer aan. Gewoon terug langs een andere route en maar genieten van het uitzicht. Op de camperplaats het toilet geleegd en weer verder gereden richting Kahler Asten. Naar boven gereden en daar weer een wandeling gemaakt. En overal was de natuur weer net even anders.

We hebben overnacht op een parkeerplaats net voor Winterberg (tegenover Golden Tulip Hotel).

Een mooie plaats, ook weer vlakbij een ski-piste. We stonden tussen hoge bergen sneeuw. De kosten zijn 3 euro per dag of nacht en 6 euro voor een etmaal. Het geld voor de nacht wordt om halfnegen ’s ochtends opgehaald. Overdag rijd je langs een kassa waar je kan betalen. Wij zijn de volgende dag weer verder gertrokken. Hebben nog hier en daar rondgekeken en gewandeld en daarna weer richting Nederland. Ook dit was een heerlijk zonnige dag, waarbij het voorjaar al te voelen was. We namen afscheid van de sneeuw en daarmee ook van de winter. We gaan de lente tegemoet… heerlijk….. met hopenlijk weer veel camperplezier.

Lekker in sneeuw
Op de Kahler Asten
Bankje in de sneeuw

Voor alle sneeuwfoto’s zie fotoalbum

Willemstad

Op 10 april zijn we een dagje naar Willemstad geweest. We hebben de camper op de parkeerplaats gezet aan de rand van het water. Daar wat rondgewandeld en bij de boten gekeken. Vroeger mocht je hier wel eens overnachten, maar dat mag helaas niet meer. Erg jammer, want het is een erg leuk plaatsje. Wij wonen er niet ver vandaan, dus zijn we voor de nacht gewoon terug naar huis gereden.

Obb-Antwerpen

Van 21 tot 23 april hebben we voor het eerst meegedaan aan een OBB. We waren te gast bij Chris en Ronny in Antwerpen.
Voor een verslag van dit treffen zie: OBB Antwerpen.

België

Camperplaats St. AmandBegraafplaats Emile VerhaerenOp 1 september zijn we voor een kort weekend naar België gereden en gingen op zoek naar de camperplek in St. Amands.Deze konden we niet goed vinden. Onze routeplanner bracht ons steeds naar dezelfde plek aan de Schelde, maar we zagen geen camperplek. We deden navraag bij iemand op straat. Dit bleek de schouten (wethouder) van St. Amand te zijn. We zaten vlak bij de camperplaats, alleen konden we daar met de camper niet komen. De schouten wilde eerst uitleggen hoe we moesten rijden, maar besloot daarna om op zijn fiets voor ons uit te rijden. En zo gingen we terug richting centrum om via een omweg weer terug te rijden naar de Schelde, vlakbij het punt waar we net ook waren.Op de camperplaats is plaats voor twee campers. Verder is een waterkraan en de mogelijkheid om water en toilet te lozen.St Amands is een klein plaatsje waar vroeger de dichter Emile Verhaeren heeft gewoond. Overal in het dorp en aan de dijk kom je zijn gedichten tegen. Hij ligt begraven op de dijk met zijn gezicht richting de Schelde.

Camping "Zilverstrand"Haventje van MolCamperplaats bij de haven van MolDe volgende dag zijn we naar camping “Zilverstrand” bij Mol gereden, omdat we nog wat campingcheques op moesten maken. De camping heeft een subtropisch zwemparadijs, maar daar moet je wel apart voor betalen. Op de camping zelf staat je mooi in een bos. Ook rondom de camping ligt veel bos, maar als wandelgebied viel het een beetje tegen.. Op zondag zijn we nog wat rondgereden en hebben we nog gestopt bij een meertje en een haventje in Mol, waar je ook zou kunnen overnachten. Daar hebben we nog een heerlijke wandeling met Trisha gemaakt.

Rondje Zeeland (5 / 10 september)

We wilden nog graag een poosje weg met de camper. Onze oudste dochter was echter hoogzwanger en zelfs al een aantal dagen over tijd, dus we wilden niet te ver van huis. Het was prachtig weer dus besloten we een rondje Zeeland te doen, de provincie waarin onze dochter woont. Mocht het zover zijn, dan waren we altijd dicht in de buurt om ons eerste kleinkind te kunnen bezoeken.

Brouwersdam      Brouwersdam

We zijn als eerste naar camping Port Zélande gegaan. Met ACSI-card. We hadden daar de keuze om op het gras te staan of op de verharde camperplaatsen. We kozen voor het laatste, vooral omdat het gras in de ochtenduren erg vochtig is. In de omgeving van de camping is een mooi natuurgebied, waar je lekker kan wandelen. Ook de Brouwersdam is erg dichtbij. Je kan er op de fiets naartoe. Naast de camping ligt het bungalowpark van Port Zélande. Daarbij hoort een mooi aktiviteiten-komplex, met winkeltjes, restaurants en een prachtig subtropisch zwemparadijs. Hier mogen de campinggasten ook gebruik van maken. Wat dat betreft beviel het dus uitstekend. Alleen in de nacht werd het minder. Naast ons stonden 4 Duitsers, die de hele dag hadden gesurfd. In de avonduren gingen ze drinken en ’s nachts hebben ze uren aan een stuk kabaal gemaakt. Niemand die er wat van zei. We hebben op menig parkeerplaats of camperplaats rustiger gestaan dan op deze camping. We wilden de volgende dag om een andere plaats vragen, maar het kantoor was wegens een ziektegeval tot ’s middags gesloten. We zijn naar de Brouwersdam gereden en hebben daar de verdere dag doorgebracht.

’s Avonds zijn we naar de Roompot gereden. Op deze camping hebben we al vaak gestaan en we wilden nu de camperplaats ook eens uitproberen.

Camperplaats "Roompot"

Daarna nog enkele nachten op camping “de Meerpaal” in Zoutelande gestaan.
WiFi genomen, toen ging de laptop kapot.

Camping "de Meerpaal"      Zoutelande

Camper naar de (winter)stalling

Intussen hebben we ook een nestje jonge poesjes gekregen.

De poesjes hebben onze aandacht nodig en ook willen we af en toe genieten van ons kleinkind. Verder ligt het in de bedoeling om de bovenverdieping van ons huis wat op te knappen. Daarom hebben we besloten de camper voor de hele winterperiode naar de stalling te brengen en uit de belasting te halen.