Trips 2007

Weekend België

Op donderdag 22 maart hebben de camper weer uit de stalling gehaald. De vooruitzichten voor het weekend zagen er aardig uit en we hadden echt zin om weer eens op stap te gaan. Op zaterdag 24 maart was het weer ietsje minder, dus besloten we eerst een bezoek te brengen aan de camperzaak in Turnhout in Belgie. Daar waren we nooit eerder geweest en we hadden nog wat spulletjes nodig, zoals ondermeer een buitenlicht. Tjaja … zo wordt ons campertje steeds luxer. Daarna zijn we naar Antwerpen gereden. We hadden gehoord dat je niet meer op de kade mocht overnachten. Er stonden echter al zo’n 20 campers. We gingen daarheen met de bedoeling later op de avond weg te rijden. Maar alle campers bleven staan en de politie was al een aantal keren langs geweest. We zijn dus ook gebleven.

op de kade in Antwerpen op de kade in Antwerpen Vogelenmarkt Antwerpen het dorp Putte

De volgende morgen hebben we een bezoek gebracht aan de Antwerpse Vogelenmarkt. Daarna nog gekeken naar een cameraploeg, die op de Antwerpse kade televisie-opnames maakten voor een of andere serie. In de namiddag hebben we een bezoek gebracht aan het grensplaatsje Putte, waar de winkels open zijn op zondag. Dit was ons eerste weekend in 2007 en het is weer ontzettend goed bevallen.

Zondag 1 april

We zijn niet het hele weekend weggeweest, omdat we op zaterdag andere verplichtingen hadden. Ook moesten er nog wat dingen aan de camper gebeuren, zoals ondermeer de buitenverlichting aanbrengen. Aangezien we voor de hele maand april al vol zitten, moest dat gewoon dit weekend gebeuren.

VlissingenOVlissingenp zondag was het echter zulk prachtig weer, dat we besloten met de camper naar het strand te rijden. We zijn eerst naar Vlissingen gegaan, waar we over de boulevard zijn gereden. Vlak bij het standbeeld van Michiel de Ruiter kwam net een parkeerplaatsje vrij, zodat we onze camper daar konden parkeren (nog gratis ook op zondag!!!!). We hebben even rondgelopen en daarna gegeten in de camper met aan de ene kant een prachtig uitzicht op de Schelde en aan de andere kant op de stad Vlissingen.

strand dishoekduinen dishoekNa het middagmaal zijn we naar Dishoek gereden voor een lekker lange wandeling over het strand en door de duinen.

Als afsluiting zijn we nog langs het Veerse meer gereden, waar we op “De Piet” nog een bakje koffie hebben genuttigd. Heerlijk in het zonnetje.
Wat is het camperleven toch heerlijk!

Sail in Kampen van 6 – 9 april

Op de campingWe zijn van vrijdag 6 tot maandag 9 april (paasweekend) naar Kampen geweest. Wij zijn daar terecht gekomen via een oproepje van “Joyce” op het camperforum, een erg leuk initiatief. We kwamen op vrijdag om ongeveer 12.30 uur aan op camping Seveningen.

We hadden daar twee velden tot onze beschikking. Sommigen waren op dinsdag, woensdag of donderdag al aangekomen.
Toen wij arriveerden stond het eerste veldje al helemaal vol. We reden door naar het volgende veld, waar op dat moment 2 campers stonden. Tegen de avond was ook dat veld aardig gevuld en op de zaterdag stroomde de rest binnen. Verlichte vlootschouw
Wij zijn op vrijdagavond naar Kampen gelopen, waar om acht uur een verlichte en muzikale vlootschouw begon. Het was een spectaculair gezicht al die verlichte boten die over de IJssel voerden. Jammer dat er zo veel wind was, waardoor het ijzig koud was. Terug op de camping zijn we dus snel de camper ingedoken om nog wat TV te kijken.

De volgende dag hebben we weer met wat nieuwe mensen kennis gemaakt, ondermeer met Joyce (Lia), die iedereen een doosje paaseieren kwam brengen. Intussen hadden onze overburen de boom versierd, zodat het paasgevoel al aardig begon te komen.

Kampen’s Middags zijn we naar het stadje gefietst en hebben we door de winkelstraat gelopen. Kampen heeft veel mooie winkels. Achter de winkelstraat ligt het oude gedeelte met mooie oude gebouwen. Een stukje daarvan hebben we ook nog even bekeken. Toen we eind van de middag op de camping terug kwamen, was de wind gaan liggen, waardoor het er heerlijk toeven was. Iedereen zat dan ook buiten en nog wat later werd een gezellige kring gevormd. Enkele stoere camperaars zijn daar tot middernacht blijven zitten, zij het met truien en dikke jassen aan. Wij waren minder stoer en gingen op een gegeven moment verkleumd naar binnen. Later op de avond kregen onze overburen een terraskachel in bruikleen van de campingbaas en hadden ze een kampvuurtje gemaakt. Dit alles lokte ons nog even naar buiten om nog een laatste glaasje te nuttigen onder de sterrenhemel.

Boten kijkenOp zondagmiddag zijn we met Trisha naar Kampen gelopen. We gingen binnendoor over het weiland, zodat de hond lekker even vrij kon rennen en de afstand ook wat minder ver was. We hebben heerlijk over de kade geslenterd en de boten bekeken. Daarna zijn we nog even doorgewandeld naar de camperplaats. Deze stond helemaal vol en ook op het parkeerterrein stonden overal campers. In totaal waren het er zeker 25. Terug op de camping weer wat hier en daar zitten buurten, tips uitgewisseld en na het eten weer gewandeld, tv gekeken en redelijk vroeg naar bed gegaan.

OBoten op de IJsselp maandag nogmaals naar Kampen gewandeld en kennisgemaakt met de schapen, waar we elke dag langs kwamen. In Kampen was het deze dag heel erg druk. Het was op deze dag ook wat bewolkt.
Veel camperaars gingen op maandag weer naar huis. Ook wij zijn om drie uur de camping afgereden. Onderweg nog een keer gestopt voor een bakje koffie en daarna nog even naar Willemstad om een frietje te eten. Daar was nog van alles te doen, zoals ondermeer een kermis. Tegen achten reden we ons eigen erfje weer op.

We kijken terug op een erg leuk weekend, waarin we weer heel wat leuke nieuwe mensen hebben leren kennen (in grote en kleine campers !!).

Meer foto’s van de sail in Kampen

Eeklo en Hulst (juli 2007)

Het eerste weekend van juli zijn we weer een weekendje weg geweest. We hebben de camperplaats in Eeklo (België) bezocht. Deze plaats ligt op een redelijke afstand van onze woonplaats en we waren al langer van plan om hier een keer heen te gaan. Het was eindelijk weer eens zonnig weer, dus ideaal om op pad te gaan. De camperplaats viel erg mee. Ruime plaatsen bij een jachthaven en volop wandel- en fietsgelegenheid in de buurt. Het dorp Eeklo ligt op loopafstand. We zullen er zeker nog eens terug naar toe gaan.

Eeklo

De nacht daarna zijn we naar Hulst geweest. Ook hier wilden we eens een keer rondkijken. Huls is een prachtige vestingstad.
Zie ook www.hulstvestingstad.nl

Hulst

Kijkduin (september)

Weekend naar camping “Kijkduin” bij Scheveningen (22-23 sept 2007)

Rondje Noord-Nederland (12 t/m 15 oktober)

Op vrijdag 12 oktober zijn we weer op pad gegaan voor een lekker lang weekend. Rond 12 uur zijn we weggereden en hebben als eerste een bezoek gebracht aan de campingzaak Obelink in Winterswijk. Daarna zijn we Duitsland ingereden, waar we hebben overnacht op een camperplaats in Stadlohn. Zaterdagmorgen was het prachtig weer en hebben we eerst lekker gewandeld. Het was daar een oase voor onze labrador Trisha, want overal lagen tennisvelden en al snel waren we 5 ballen rijker.

Hunebed Hunebed Bij de dierentuin Camperplaats Emmen

Omdat we nog nooit in Drenthe waren geweest, zijn we hierna naar deze provincie gereden, waar we natuurlijk een aantal hunebedden hebben bekeken. ’s Middags hebben we een mooie uitgezette route gelopen. Tegen de avond zijn we naar Emmen gereden, waar volgens ons camperboek een camperplaats moet zijn. Hier hebben we overnacht. Deze bevindt zich op loopafstand van het centrum en de Diergaarde Emmen.

Kamp Westerbork Kamp Westerbork Wachttoren bij kamp Westerbork Einde van de reis

Op zondag zijn we weer naar een bos gereden om een wandeling te maken van zo’n 4 km. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan het voormalig kamp Westerbork.We gingen eerst naar het museum, wat erg indrukwekkend was. Daarna middels een wandeling van bijna 3 km. naar het kamp en weer terug.

Camperplaats Thialf     Stadion Thialf     Even op de baan kijken

Toen we daarna eindelijk in de camper een bakje koffie dronken, bedachten we dat het wel leuk zou zijn om een keer over de afsluitdijk te rijden. Dus gingen we naar Heerenveen om te overnachten op de camperplaats bij het Thialf-stadion. We zagen daar allemaal wagens en caravans van “Holiday on ice”. Ook hebben we de baan van binnen mogen bekijken.

Volendam Jan Smit in Volendam Jan Smit Fotoshoot

Op maandag toerden we verder over de afsluitdijk naar Noord-Holland. We hebben nog een stop gemaakt in Volendam en de camperplaats aldaar bekeken. Er stond helemaal niemand. We hebben daarna onze camper geparkeerd in Volendam zelf en zijn even de dijk over gelopen. En wie zagen we daar: Jan Smit, die bezig was met een fotosessie.

Wij hebben natuurlijk gelijk ook wat fotootjes gemaakt.

Na een heerlijke lunch in onze camper zijn we naar huis gereden.