Trips 2008

Weekend Griekenland met de camper

Van 4 tot en met 6 april was er voor de vierde keer een Griekenland-met-de-camper-weekend. Het is een weekend voor mensen die met de camper naar Griekenland willen en/of met de camper in Griekenland zijn geweest. Dit om ervaringen uit te wisselen. Er was plaats voor 30 campers en ook dit jaar was het helemaal vol op natuurcamping Farm Eterna in Lage Vuursche.
Op vrijdagavond was er een presentatie over midden en noord Griekenland. Daarna bleven velen nog zitten voor een gezellig samenzijn, het weerzien van bekenden en het maken van nieuwe contacten.

Op zaterdagmiddag was er een lekker vol programma. Er waren diverse presentaties over wat je allemaal moet weten voor een vakantie in Griekenland, het vervoer per boot en een reis naar Kreta met de camper. We kregen diverse materialen uitgereikt van het Grieks verkeersbureau en van World Wide Passage (o.a. Minoan Lines, Anek Lines), zoals folders, tasjes en petjes.
Zaterdagavond was er nog een laatste presentatie over de Peloponnesos met daarna een bonte avond met Griekse hapjes.

presentatie                    gezellige avondmet griekse hapjes

Het weer was niet optimaal. Toen we aankwamen op vrijdagmiddag was het nog redelijk en hebben we een wandeling gemaakt naar het dorp en door het bos.
Daarna zelfs nog koffie gedronken op een stoeltje voor de camper. Maar ’s avonds begon het te regenen en de nacht daarop kwam de natigheid met bakken naar beneden. Dit resulteerde in een prive-zwembad voor onze camper.

Veel plassen op de camping                        Waterballetduwen maar

Op zondag was het weer redelijk droog, alleen het wegkomen van ons plekje lukte niet helemaal. Hiervoor was wat extra mankracht nodig.

We kijken terug op een zeer geslaagd en super gezellig weekend. We hebben veel nuttige tips opgedaan voor een reis die we zeker nog gaan maken. Ook is onze eigen vakantiefilm over ons rondje Peloponnesos vertoond. Dus is het weekend optimaal benut: informatie geven en ontvangen.

Hondenkar kopen

Op donderdag 17 april gaan we met de camper naar België naar Itek in Leopoldsburg om een hondenkar voor achter de fiets kopen.
Deze kar is daar veel goedkoper dan bij ons. We moeten wel één en ander nog wat aanpassen, maar dat is goed te doen. We kunnen wel een heel dure kar gaan kopen, maar we weten niet eens of onze hond er wel in wil. We komen terecht in een grote winkel met heel veel fietsen en fietsattributen.
Na onze aankoop gaan we naar de camperplaats in Heusden-Zolder. De camperplaats ligt vlak bij een leuk park, waar jonge geitjes lopen.
De dag erna gaan we naar camping “De Achterste Hoef” in Nederland om de hondekar uit te proberen. Eerst even puzzelen hoe dat ding in elkaar moet. Daarna hebben we er een speeltje van Trisha ingelegd, dat ze pakte. Toen een brokje en nog wat later het tuig omgedaan en vastgemaakt. We hebben 2 kilometer gefietst naar een bos, waar we heerlijk hebben gewandeld.

Camperplaats Heusden-Zolder Trisha in de hondenkar lokkenTrisha voor het eerst in de hondenkar

Weekendje camping Schoneveld in Breskens

Van zaterdag 31 mei tot en met maandag 2 juni gaan we voor een weekendje naar camping Schoneveld in Breskends. Dit is een camping waar je terecht kan met camping cheques. We hebben gehoord dat deze camping voorheen minder goed was. Er zou sinds vorig jaar een andere eigenaar zijn en nu is de camping stukken beter. Wij zijn in ieder geval tevreden. Je kan er heerlijk wandelen en fietsen en het strand is dichtbij. Voor ons ligt de camping op redleijke afstand om eens een weekend naar toe te gaan. Dochter Eline en haar vriend komen langs en blijven eten.

Dagtochtjes

We zijn dit seizoen iets minder weekends weggeweest. Wel gaan we af en toe een dagje op stap met de camper, naar de Oesterdam, Grevelingendam, Brouwersdam of naar het strand of bos. Altijd makkelijk met de camper, omdat je alles bij je hebt.

Een oudere tante van Kees wilde al lang heel graag een keertje mee met de camper. Op een dag in mei halen we haar op in het Zeeuwse ’s Gravenpolder en rijden we een rondje. We gaan langs het Veerse meer, waar we een stop maken om te lunchen. Het is behoorlijk fris, maar in de zon en uit de wind is het aardig vol te houden. Daarna rijden we naar de boulevard in Vlissingen waar we een stukje over het strand wandelen. Ook maken we nog een rondje door de zak van Zuid-Beveland om uiteindelijk weer terug te gaan naar ’s Gravenpolder. Daar drinken we nog een kopje koffie bij tante.

Hierna gaan we de nieuwe camper van Maddy en Martin in Kloetinge bekijken. Het was gezellig en de koffie smaakte goed, alleen hebben we de camper niet gezien. Die was naar de garage, omdat er een motordrager op gemonteerd moest worden.

Donderdag 26 juni Port Zélande

Het laatste weekend van juni willen we nog een weekendje weg. Onze dochter Marinda wilde al lang een keer gaan zwemmen in Port Zélande. Als je alleen naar het zwembad gaat kost dat € 14 en € 7 parkeergeld. Boek je één extra persoon bij, als je een nachtje gaat kamperen met de ASCI-kaart (€ 14 ) dan betaal je € 4 extra en parkeer je gratis.

Het is het laatste weekend dat we met deze kaart terecht kunnen, want daarna begint het hoofdseizoen. We bellen naar de camping en al snel blijkt dat we alleen van donderdag op vrijdag kunnen komen. Alle campings in de buurt zitten het weekend vol vanwege de 4e editie van het “Concert at Sea”,dat gehouden wordt op de Brouwersdam.

We besluiten om toch op donderdag te vertrekken en voor één nacht naar Port Zélande te gaan.
’s Middags komt Marinda met kleindochter Sophie. Sophie wil gelijk naar het speelhuisje dat vlakbij de camper staat. Daarna gaan we naar het suptropisch zwembad om heerlijk te spelen en te spetteren.
Na het zwemmen wil Sophie weer naar het speelhuisje en dat maakt hongerig. Ze blijven nog gezellig frietjes eten en gaan dan naar huis.
’s Avonds kunnen we nog tot 10 uur buiten zitten, daarna wordt het te fris.

De volgende dag moeten we helaas weg en we besluiten naar camping Scheldeoord in Baarland te gaan. Kees is in Baarland geboren en wil daar graag nog eens rondkijken. We vinden een leuke zonnige plek uit de wind. We mogen echter alleen op de speciaal verharde camperplaatsen staan. Vanwege de wind zijn deze op dit moment niet zo aantrekkelijk, dus gaan we maar verder. We toeren wat rond, kijken bij het geboortehuis van Kees, de oude school en het kasteel van Baarland. Verder nemen we een kijkje bij de fundamenten van kasteel Hellenburg. Daarna brengen we een bezoek aan het kerkhof, waar zijn ouders liggen en als laatste gaan we naar een tante. Deze is echter niet thuis.
Het was de bedoeling dat dochter Eline zou komen barbecuen op de camping. We bellen haar op om te vragen of ze de barbacue maar bij haar thuis aan wil steken. Onze barbecue-boodschappen hebben we toch bij ons in de camper. Ook oma komt nog gezellig langs. Hierna rijden we naar huis en slapen in ons eigen bed.

15 – 18 november – Disneyland

Van 15 tot en met 18 november 2008 gaan we naar Disneyland Parijs geweest. Onze dochter Eline gaat ook mee. En ook onze hond Trisha.
Op vrijdagavond om 19.00 uur rijden we thuis weg, zodat we zaterdag op een redelijke tijd bij Disneyland kunnen zijn.

Rond elf uur bereiken we onze eindbestemming: Euro Disney.Op de site van campercontact hadden we gezien dat er in Soissons, op ongeveer 80 kilometer van Eurodisney een camperplek moet zijn.
Toen we daar tegen elven arriveerden, Brood kopenzien we dat er juist op deze plek een kermis is opgebouwd.
We keken op de TomTom naar een andere camperplaats in de buurt en ja hoor in Château Thierry is er ook één. Daar aangekomen blijkt er wel een Flot Bleu op de aangegeven plek te zijn, maar geen plek om een camper te parkeren. Deze Flot Bleu bevindt zich op een verlaten industrieterein. We reden daarom het dorp in en parkeerden de camper langs de rivier de Marne. We werden wakker na een heerlijk rustige nacht en maakten een wandeling met de hond.
Daarna reden we verder en onderweg kopen we nog een Frans stokbrood. Rond elf uur bereiken we onze eindbestemming: Euro Disney.

Over Disneyland hebben we een aparte pagina gemaakt.

12-14 december – Disneyland

Vier weken later gaan we nog een keer naar EuroDisney om van de kerstsfeer te proeven.