Trips 2009

Brussel

Op zaterdag 7 februari rijden we met de camper naar de vakantiebeurs in Brussel. Kosten voor parkeren bedragen 4 euro. Je mag er niet overnachten. Deze beurs in Brussel in een niet zo groot als in Utrecht, maar er valt genoeg te zien en we komen er toch aardig in vakantiestemming. Een nadeel is dat veel standhouders alleen Frans praten. Wel leuk om deze taal te leren, maar om echt infromatie te krijgen is het soms wat lastig. Na de beurs brengen we nog een bezoek aan het Atomium dat net achter het beursgebouw staat. Daarna rijden we naar huis.

Euro Disney en camperplaats Erpion in België

Op woensdag 29 april rijden we voor de derde keer naar Euro Disney.

We gaan pas laat in de middag weg en arriveren er om 11 uur ’s avonds. De slagbomen naar de parking zijn dicht, maar voor de poort staan al diverse campers om te overnachten. We sluiten hierbij aan. De volgende dag rijden we met onze jaarpas gratis de parking op. Het is een stralend zonnige dag en lekker rustig, want voor de buitenlanders is dit natuurlijk geen feestdag. In de middaguren bezoeken we de parken en kiezen de attracties waar we in willen. Op 1 mei, de nationale feestdag, is het een stuk drukker. Op deze dag lopen we lekker rond, kijken naar enkele shows en naar de vele mensen, die rondlopen. Van de attracties maken we vandaag geen gebruik.

Op zaterdag 2 mei is het park niet toegankelijk voor bezitters van het Fantasy paspoort. We nemen nog een kijkje bij Disney Village en rijden daarna terug naar België naar de camperplaats in Erpion aan het stuwmeer.

Le Crocodile Rouge
Camperplaats Erpion

We kijken naar het amfibie voertuig “Le Crocodile Rouge” en maken een wandeling langs het meer. Ook nemen we een kijkje in het informatiecentrum in het gebouw bij de stuwdam, waar je ook kan internetten.

Op zondag 3 mei rijden we naar huis.

Rondje Oost Nederland

ObelinkOp vrijdag 8 augustus gaan we naar Obelink om een zijwand voor onze de luifel te kopen. We blijven hier overnachten en proberen de zijwand uit. Deze bevalt goed, dus we kopen er nog een voor de andere kant. We ontdekken dat je hier ook prachtig kunt wandelen, dus deze plek is zo gek nog niet.

Hierna rijden we naar Coevorden, waar we een bezoek brengen aan Willeke, een camper- en hyvesvriendin. De camper parkeren we naast haar huis, waar we ook overnachten.

Wandelen bij Obelink Staphorst Staphorst

De volgende ochtend drinken we nog koffie bij Willeke en kletsen nog wat na. Daarna rijden we via Staphorst naar Giethoorn. Onderweg komen we langs Steenwijk, waar we een camperplaats aantreffen. Er staat echter niemand.

Giethoorn Giethoorn Giethoorn

Giethoorn is een leuke plaats om rond te kijken. Overal varen bootjes en we besluiten ooit nog eens naar een camping in de buurt te gaan om hier wat rond te fietsen. Het is nu echter hoofdseizoen en alles is overvol.

Camperplaats ErkemederstrandHondenbar

Om te overnachten rijden we naar camping ErkermederStrand waar we gebruik maken van de camperplaats op de camping. Deze camping kennen we van het hondentrefweekend. De volgende dag rijden we naar huis.

Ook zijn we dit jaar naar verschillende campertreffens geweest.
Hier hebben we aparte verslagen van:

Hondentreffen.

Griekenland met de Camper weekend.