Trips 2013

Tussendoor onze langere vakanties maken we korte reisjes of dagtrips met de camper.
Enkele hiervan zetten we op de website.

Lottum-Goch

Vrijdag 3 – maandag 6 mei

Op vrijdag 3 mei rijden we naar camperplaats IndeVerte in Lottum. Het is heerlijk fiets- en wandelweer dus een ideale plaats om heen te gaan. We maken hier diverse wandelingen door het bos met onze honden. Ze kunnen hier lekker vrij rennen.

Op zaterdag fietsen we een rondje door de omgeving. We komen door Grubbenvorst en eten er een ijsje bij ijssalon Clevers. Daarna fietsen we nog langs camperplaats Kompas in Grubbenvorst, waar we ook een paar keer hebben gestaan. Op de terugweg nemen we een afslag naar het bos en volgen de spoorlijn. Via een bosfietspad komen we weer terug bij de camperplaats. We hebben 22 euro betaald voor twee nachten.

Wij blijven zelden langer dan 2 nachten op een camperplaats, dus op zondag 5 mei vertrekken we naar de camperplaats in Goch, waar we ook nog 2 nachten blijven. Hier is altijd wel plaats en je kan er gezellig winkelen. Ook met de honden wandelen is geen probleem, dus een plek die we regelmatig even bezoeken. Hiervoor betalen we 4 euro per nacht.

Vierdaagse Nijmegen

(dinsdag 16 juli tot vrijdag 19 juli)Langs de Zevenheuvelenweg

Dit jaar gaan we naar de vierdaagse in Nijmegen. We willen dit jaarlijkse evenement ook een keer meemaken. Ons buurmeisje doet mee en nog een paar vrienden en kennissen, dus is het extra leuk.

Op dinsdag 26 juli rijden we naar de Zevenheuvelweg in Groesbeek. Als we daar aankomen staan er al een stuk of tien campers tegenover het Canadese kerkhof. Ook zijn er op sommige plaatsen stukken berm afgezet met rood lint. We sluiten ons maar netjes aan in de rij. Zodra we staan, arriveren er nog twee campers en wordt de rij al aardig lang. Daarna blijft het een paar uur rustig, maar halverwege de middag zien we weer heel wat campers rijden.

Het is erg zonnig weer en de temperaturen lopen op naar 26 graden.
’s Middags pakken we de fiets en rijden naar Groesbeek. We kijken daar ook even op de camping. Pfff… wat is het daar warm. Ook de knuffelkoe zoekt de schaduw op. Als we terug fietsen zien we enkele deelnemers uit de bus stappen tegenover de camping. Ook zij hebben het warm. Wat staan wij dan heerlijk bovenop de heuvel.
We willen ook nog naar Nijmegen, maar vanwege de hitte doen we dat vanavond maar. Na het avondeten bellen we een paar vrienden op die in Nijmegen zitten en stappen weer op de fiets. Het is 8 km. naar de stad en binnen een klein half uurtje zitten we in de hectiek van de vierdaagse.