Spanje – Frankrijk 2004

Spanje en Frankrijk

Dit was ons eerste vakantie met de camper.
We zijn op vrijdagmiddag rond vier uur thuis weggegaan. Daarna via België en Luxemburg richting Frankrijk gereden. We hebben overnacht aan de tolweg even voorbij Nancy.
De tweede dag lekker rustig verder gegaan en nogmaals overnacht aan de tolweg, in de buurt van Marseille. De volgende dag Spanje ingereden naar Tossa de Mar, waar kennissen van ons in een hotel zaten. We hebben gekampeerd op camping Can Marti. Het was er nog vrij rustig, dus plaats zat. Net buiten de camping kon je heerlijk wandelen in een bos. Vlakbij was een dierenasiel, waar je honden uit kon laten. We hebben een middag een paar honden een leuke middag bezorgd, maar er geen mee naar huis genomen.
Vanaf de camping was het ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum van Tossa en 15 minuten naar het strand.

Na drie dagen gingen we verder. We kwamen terecht in Santa Suzanna, waar volgens gegevens van internet een camperplaats moest zijn. De camperplaats was er niet meer, dus zijn we naar camping Bon Repos gegaan. Deze ligt direct aan het strand. We zochten een mooie plaats uit. De dag dat we aankwamen was het St. Juan en was er overal vuurwerk. Vanaf onze plaats op het strand, konden we dit mooi bekijken. Vanaf de camping kon je gemakkelijk het plaatsje inlopen. We hadden nog nooit van Santa Suzanna gehoord, maar vonden het er erg gezellig. Er is een lange boulevard, die parallel loopt aan het strand. De boulevard ligt niet aan het strand, omdat er een spoorlijn tussenloopt. Via diverse tunneltjes kon je naar het strand. Aan de boulevard zitten veel winkeltjes en terassen, waar elke avond veel live muziek is. Ook hier zijn we drie dagen gebleven. Daarna gingen we weer verder. De hele dag hebben we rondgetoerd en de omgeving bekeken. Aan het eind van de middag zijn we naar Playa d’ Aro gegaan. We hebben hier rondgekeken, gegeten en daarna overnacht op een parkeerplaats.
Hierna gingen we naar l’ Estartit, naar camping El Molino.

Daarna richting Frankrijk, via een mooie route langs de Gardon naar camping l’Arche in Anduze. Hier waren we jaren terug eens geweest en we wilden deze plaats graag een keer terug zien. De dag daarna hebben we weer veel rondgetoerd en enkele mooie plaatsjes bezocht. De nacht hebben we doorgebracht op een camperplaats in Vallon pont d’ Arc. Daarna gingen we nog voor enkele dagen naar camping Robine, eveneens in Vallon pont d’Arc. Deze camping ligt aan de Ardèche. Vanaf de camping loop je in 15 minuten naar het dorp. Daarna richting huis na eerst nog wat rondgekeken te hebben in Ruoms. Onderweg, even voor Lyon, nog een keer overnacht aan de tolweg.

Het was onze eerste vakantie met een camper. Het is heel erg goed bevallen. We hebben diverse nachten doorgebracht op camperplaatsen, maar meestal gekozen voor campings. Verschillende dagen hebben we gewoon wat rondgetoerd. Ook dat bevalt uitstekend met een camper, omdat je altijd alles bij je hebt.