Valkenburg in Kerstsfeer (2012)

Omdat het twee jaar geleden zo gezellig was hebben we ons dit jaar weer opgegeven voor een weekend Valkenburg van de CCN.

Op donderdag 13 december rijden we eerst richting Oberhausen waar we een bezoek brengen aan de kerstmarkt en het overdekte winkelcentrum CentrO

Camperplaats CentrODe honden spelen in de sneeuw

Vlakbij het winkelcentrum kun je parkeren en overnachten. Als we aankomen ligt er nog een beetje sneeuw, wat onze honden erg leuk vinden. Bij ons thuis is er namelijk maar heel weinig gevallen.

Kerstmarkt CentrO          Kerstman op de Kerstmarkt CentrO

Gerrie zorgt voor kerstbrood en glühwein

Op vrijdag rijden we naar de camperplaats van camping Den Driesch in Valkenburg waar we rond half vier aankomen. We worden welkom geheten door Gerrie en krijgen een plaats toegewezen. ’s Avonds om half acht is het officiële welkom met de bekende camperklets.

Op zaterdag brengen we een bezoek aan Valkenburg. Wat zijn we blij dat we twee jaar geleden de grotten al hebben bezocht, want er staat een behoorlijke rij. Als we later terug lopen naar de camping is deze rij gegroeid tot honderden meters lang. Bij de andere grot staat eveneens een lange rij wachtende bezoekers. In het centrum van Valkenburg wandelen ook hordes mensen. Wat een drukte vandaag. We gaan terug naar de camper en maken later op de dag een heerlijke wandeling in het bos en nemen een kijkje bij de kabelbaan en bobsleebaan.

’s Avonds om half acht is de lichtjesparade. Deze ging twee jaar terug niet door vanwege de gladheid en de vele sneeuw die er lag. Dit keer gaan we dus op tijd op pad om die te bezichtigen. Ook hier is het erg druk. Het duurt erg lang voor de tocht in beweging komt en daardoor sta je al snel anderhalf tot twee uur te wachten. Mensen gaan dan lopen en voor anderen staan wat soms tot ruzies leidt. Voor de optocht begonnen is krijgen we al een schouwspel te zien van vechtende mannen. Jammer, maar helaas gebeuren deze dingen. De optocht zelf vinden wij een beetje  tegenvallen. Dit hebben we van meer mensen vernomen. Maar we kunnen er nu wel over meepraten.

Op zondagochtend wordt om 10.00 uur koffie geserveerd door de CCN, waarna in de loop van de dag iedereen weer vertrekt. Wij wandelen na de koffie nog een keer naar het centrum. Het is vandaag minder druk dan gisteren. Na de lunch vertrekken wij ook en rijden richting Antwerpen. Onderweg maken we een stop bij de camperplaats Grobbendonk.
We kijken hier even rond omdat er van alles te doen is vandaag. De camperplaats is gratis en er is eveneens gratis wifi, waar we even gebruik van maken.

Daarna gaan we naar Antwerpen waar we met veel moeite een plekje kunnen vinden op de kaai. En ook hier nemen we een kijkje op de kerstmarkt.

Na een aantal dagen de nodige kerstsferen opgesnoven te hebben, rijden we helemaal in kerstsfeer naar huis.

Het weekend was weer erg leuk, maar het was wel jammer dat er dit keer geen gezamenlijk kerstdiner bij was. Dit was vorige keer super gezellig. De regen was ook minder dan de prachtige sneeuw van vorige keer, maar dat was natuurlijk wel heel bijzonder. Ondanks het weer hebben we toch genoten, want tijdens deze weekends ontmoet je altijd weer nieuwe mensen met dezelfde interesse:   “de vrijheid van het camperleven”.

Gerrie en Geert bedankt voor het leuke weekend en tot een volgend treffen.

Naar alle foto’s van de Kerstmarkt